Når du henter dit barn

Når forældre, skal hente deres barn, har de hermed ansvaret for, at står for vedligeholdelsen af de rutiner og selvhjulpenhed som børnene, i Børnehuset, har arbejdet for at automatisere.
(Færdigheder der er guld værd senere i livet, hvor energien kan bruges på andre ting)

Det handler fortsat om korte afhentninger, hvor der er respekt for, at der skal være ro til fordybelse frem til lukketid, for de børn, der har op til 3 timer fra første barn hentes.
Metaforen kunne være “biblioteksstemning” eller samme respekt som vises på arbejdspladser, hvor der arbejdes, hvilket søskende også er omfattet af.

Der vil være dage, hvor barnet selv henter sine ting og dage, hvor de gerne vil vise jer, hvad de er i gang med i børnehaven.

Går i med ind på stuerne, eller i alrummet bedes i tage fodtøjet af, eller tage et par overtræksfutter på, som i selv medbringer.
Særregler i vuggestuen: her hentes børnene kun i garderoben eller på legepladsen.

Børn der har været her en hel dag, har ofte brug for guidning, en tydelig og fast rutine at forholde sig til.
Er der dage hvor det er svært, at få barnet med hjem, så giver personalet gerne en hjælpen hånd, vi tillader os også at hjælpe til uopfordret.